tisdag 7 februari 2012

Tror jag ska...

....ta och ha en kasta koskit på "något" dag här på bloggen . Vet inte vilken dag man ska ta får ta en funderare. Finns ju så mycket man kan skriva om och sen kasta en riktigt skön varm koblaja på den saken. Minns ju när man var lite och gick på åkrarna och betesmarkerna hos mina kusiner i Finland. Barfota klatscha man runt på åkrarna och trampa i ny utskiten koblaja som sen ringla ut mellan tårna.
Underbara barndom och vad man minns av det som var så jäkla kul som koskit.





Nåja kan ju i alla fall kasta första koskiten i nyllet idag på NK i våran ärade huvudstad som skyltade med "Hemlösas boende" kartonger och massa annat som man helst som hemlös vill slippa. Överklassens snorungar kanske aldrig har känt på hur det är att leva utan guldsked, pengar och mammas tutthäng och trygghet. Så kan man ju alltid knalla in på NK och shoppa det och får en känsla om "hur det kanske är"
Smack där fick ni blajan ........


....nästa blaja så vill ju ge våra idéstarka styrande ägg att vi ska jobba tills 75 år. Jo tja bara och ha en defibrillator bredvid sig vid ens arbetsplats och om förmodan man skulle poppa ner och hjärtat slutar slå så kommer det någon som ger en stötar så och skrattar:- Nehe du du har 4 år kvar att ge så fortsätt jobba. Dahhhhh det kan ju bli verklighet......Tänk om .......




Nog om att kasta koblajor, verkar som om tisdagarna är en bra dag för det.

Ska nu lägga mig och vila igen en stund innan det är dags att återvända till kneget. Som ännu i denna stund är ett oskrivet blankt papper om vad som sker.

Tack till alla som orkar läsa  min blogg kul att det är så många som gör det fast jag bara skriver en massa kääk från min lilla hjärna. Eloge till er!


.......... på återseende//Suss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar