torsdag 9 februari 2012

Torsdag......

...............och börjar med att bjuda på en låt som man blir glad av.







Idag är det inte vilken dag som helst utan PIZZATORSDAG på jobbet. Kvällsskiftet avslutas med en smarr middag. Skönt då får man vara ledig i morgon fast får ju inte glömma Ludde ska ju in för ballarna ska bort. Stackars kisse men ett måste.

Var uppe vid klockan 06.00 i morse och skulle ner och ladda tvättmaskinerna usch ögona gick i kors och hoppades att man inte blanda något rött med vittvätten.....vilket ju denna dag inte hade varit omöjligt. Somnade om efter mycket om och men. Katterna körde sin rallysväng här och lugnade sig snart då somnade man gott. Sov tills man vaknade av dofterna till nybryggt kaffe och ett jävla bankande i köket, Mami hade kommit och tyckte jag inte skulle sova mera. Schysst av henne men, men i morgon har jag en ledig dag!

Kaffet börjar göra sitt i kroppen och sakta vaknar man till och snart är man 110% vaken.
Kollade i kylen och den verkar vara ovanligt tom för att vara hemma hos oss och undrade över om man skulle handla nåt.......äsch inte idag. Min blick faller på att det finns en påse färska frallor vid spisen som Mami har handlat och nog fan ska jag ha en av dom när munnen vaknat för att göra sitt tuggande...

....tittar ut här medans jag funderar vad bloggen skall handla om mera än mitt dravlande och det snöar ute idag och verkar vara kallt när man kollar ut usch ännu en sån dag/kväll då man fryser rumpan av sig.

Kör en uppiggande låt här mellan ......





Känner inte för att göra några gymnastiska övningar för att dra ut min något sömnstela kropp utan den får vakna till av sig själv inom sin tid. Njut av dagen och ta den som den kommer.

Fridena och på återseende folks//Suss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar