måndag 16 januari 2012

Måndag

Ja då var måndagen här igen, tycker att det bara är måndagar i veckan. Eller så är det hjärnan som tror det. Konstigt är det när fredagen kommer så jublar man över att helgen är åter här......och sen MÅNDAG! Ja det går runt och runt bara så man kan ju lika gärna döpa om alla dagar till måndag spela roll.....eller?

Underbart och jobba idag då jag fick se alla mina kollegor igen efter semestern och min lilla tripp till sjukan för en vecja sen=( vilket jag inte gillade alls. Vart akut intagen för att blindtarmen var inflammerad och vips 10 timmar senare ligger man på sprättebordet och dom poppar en med 3 hål och blåser upp magen med någon sorts gas som sen gör att man ser ut som en uppblåst groda i magen kommande 5 dagar. Poff om man hade kunna tatt en nål....vad kul jag hade haft då .....=)
Gick hemma en vecka och kuta rygg som en gammal panschjå och åmade och gnällde att inget var bra. Gubben tyckte man var en gnällspik då allt var aj aj aj.......Nåja det som inte dödar det härdar.

Nåja men man är tillbaka till sina maskiner samt sina underbara kollegor som verkligen gör att man trivs satan så bra på jobbet. Eloge till er alla! I Just Love My Job!

Började titta på den ny serie här....söndag jag såg reprisen på 3:an tror jag det var och fastnade direkt.


REVENGE


Så nu blire till och glo på denna serie tills dom slutar sända den helt.

Nja ser att jag glömde visst blogga igår eller så var jag väl för ivrig i säng och sova så det snabbare skulle bli måndag.....kan nog vart det, skyller på det iaf.

Har lagat mat här hemma till matlådor så man håller sig flytande i morgon med. Idag vart det nudlar med kycklingsatay. Ska väl hinna med och bre några torftiga mackor till frullefikat vid 08.40 tiden också så slipper man dö helt av hunger tills det är dax för lunch.

Vädret om man nu ska nämna det har ju vart helt åt helvete idag eller? Regn, snö, tö, blåst och ja allt och lite till. Peruken höll på och flyga av när man var ute och tog luft efter fikorna. Usch nu vill jag ha vår och sommar. Kunna vara ute på landet och jäsa och dona i rabatterna och i växthuset. SKulle ju vara underbart nu.

Nog om mitt ointresserade pladder låter er vara för idag men var så säkra jag återkommer.

PoK//Suss




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar