tisdag 17 januari 2012

Kalla dagen 18 Januari

Sitter här och funderar på vad man ska bjuda på och skriva idag. Smuttandes på en varm kopp the "Västerås bästa" inköpt på Kahl´s i Västerås bredvid Ikea. Underbart god rekommenderas varmast och passa på och köp när ni ändå är där. Andra favoriter just nu är "Farbror August" och "Vårkänsla" smarr säger jag. Saknar nu när det är kallt och inte bada då man har såren kvar på magen och inte fullt läkta. Bada med olika badbomber från lush.se helt gudomligt. Favoriter under badbombskategorin helt klart "Honeybee"och"Butterball"  Sen ligga där och jäsa till ett russin med en kopp the och filosofiera bort en stund....Inte mycket som slår det.


Musik bäst just nu i min värld



Bjuder på "My Own Worst Enemy" med  Robert Pettersson feat. Helena Josefsson från Hamilton filmen.
Helt okej då den sönderspelas på alla radiokanaler just nu. Idag hade jag med mig musik till örona och dagen gick mycket fortare förbi, visserligen är det många låtar som tjatas sönder i både Mix Megapol och Rix Fm. När man jobbar dagskiftet så spelar det inte så stor roll när man ända är vaken så kan man ju lyssna på samma skiva dagen lång. Kvällskiftet har man ju sina favoriter, särskilt när klockan börjar närma sig 22.00 och ett par timmar kvar så är det roande o lyssna på Gert F och hans vänner på Rix. Helt rixpuckat program men har sin charm och man får sig ett par rejäla sockerstötar samt skratt.

Nästa favorit är ju nya Nightwish låten Storytime.



Hade problem med och verkligen gilla deras nya skiva "Imaginaerum" från start, men ju mera man lyssnar så blir det bättre och man ser verkligen framemot deras film som komma skall i år.
Finns många bra låtar på skivan. Introlåten "Taikatalvi" är så vacker så man svimmar....i alla fall i mina öron, när man vet vad han sjunger om då man är finska i grund och botten.
Texten kommer här:

Lapsistain rakkain tää näyttämö on
Mis kuutamo kujillaan kulkee
Taipunut havu, kesä hoivassa sen
Valkomeren niin aavan
Joka aavekuun siivin
Saapuu mut kotiin noutamaan

Päällä talvisen maan hetki kuin ikuisuus
Mi pienen kissan jaloin luokseni hiipii
Tääl tarinain lähteellä asua saan mis
Viulu valtavan kaihon
Ikisäveltään maalaa
Laulullaan herättää maan

Någon som har lust och översätta så gör gärna det.......

Idag på jobbet så fick jag min sena julklapp från företaget. Stenchoklad och biobiljetter.....Vilket passa bra för oss chokladälskare här i familjen. Gubben kommer ju och vräka i sig 99% av chokladen och lilla jag får en "stenbit" .......Ska nog ta en bit innan gubben kommer hem.....Smarr och väldans hårda. Tack för den fina julklappen=).

Nu ska jag ta och planera in resten av kvällen i lugnets tecken, gosa med grabbarna pälsboll och bara ta det piano och invänta crimenight på Tv4 fakta.

Fridens alla vänner. Sköt om er//Suss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar